Strážca času | recenzia

Autor: Mitch Albom
Vydavateľstvo: Tatran
Žáner: Román
Rok vydania: 2012
Jazyk: slovenský
Počet strán: 228

Mitch Albom je medzinárodne uznávaný autor. Pracuje ako novinár na voľnej nohe v New Yorku. Jeho prvá práca na plný úväzok v oblasti žurnalistiky bola ako spisovateľ a športový komentátor vo Fort Lauderdale News a Sun Sentinel na Floride. V roku 1985 sa presťahoval do Detroitu, kde sa stal národne uznávaným športovým novinárom v Detroit Free Press a jedným z najznámejších mediálnych osobností v histórii mesta, pracujúcich v novinách, rozhlase a televízii. V súčasnosti hosťuje dennú talk show na rádiu WJR a pravidelne sa objavuje na stránkach ESPN Sports Reporters a SportsCenter. Predalo sa už viac ako 39 miliónov jeho kníh po celom svete. Taktiež boli publikované v štyridsiatich piatich jazykoch po celom svete.

"Uplynula celá večnosť. Dávno sa vzdal nádeje. Lenže hodiny odsýpajú každému z nás, potichu, skryté našim očiam.'"

Autor nám rozpráva príbeh o mužovi, z ktorého sa stal Otec Čas. Vynálezcovi prvých hodín na svete, ktorého bohužiaľ neminie trest za to, že sa snažil zmerať ten najväčší dar od Boha. Čas. Stáročia musel počúvať prosby a nárek ľudí túžiacich po dlhších dňoch. Boh mu dal slobodu. Čarovné presypacie hodiny a jeho misiou bude odčiniť dávny hriech a naučiť dvoch ľudí skutočnému zmyslu času.

Táto knižka na mňa pôsobila veľmi pozitívnym dojmom. Predovšetkým ma primäla zamyslieť sa nad tým, ako čas zohráva veľkú rolu v našich životoch a plynie rýchlo na to, aby sme si to stíhali vôbec uvedomovať. Sú momenty kedy si hovoríme, že by sme chceli zastaviť čas. A naopak dni, kedy by sme ten čas chceli posunúť dopredu. Každopádne čas plynie rýchlo, je vzácny a preto ho treba využiť tak, aby to človek v posledných dňoch svojho života neľutoval.

Za poskytnutý výtlačok by som chcela poďakovať vydavateľstvu Tatran.

Moje hodnotenie:

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.